Creu Roja Sabadell ha posat en marxa un nou projecte destinat a filles i fills de dones que han patit la violència de gènere. La proposta, que rep el nom de “Creando Ilusiones”, es basa en accions d’oci i temps de lleure enquadrades en diferents temàtiques. Les persones beneficiàries del programa procedeixen de projectes gestionats per la mateixa Creu Roja o d’altres específics sobre la violència de gènere. “Creando ilusiones” és una iniciativa engegada per la Creu Roja i la Fundación Mutua Madrileña.
El nou projecte proporciona entorns en els quals les nenes i els nens o bé els infants poden expressar-se lliurement, descarregar tensions i desenvolupar empatia, produint-los un efecte terapèutic en les seves esferes socials, físiques, emocionals i cognitives. Les activitats de les quals podran gaudir els infants seran de diversa índole com accions socio-culturals, espectacles o activitats de caire esportiu. A més, algunes de les activitats es realitzaran conjuntament amb les mares, fet que permetrà enfortir el vincle marentofilials.
Els menors d’edat a qui es dirigeix el programa tenen entre quatre i setze anys i són de Sabadell i Badia del Vallès. La intervenció es realitza durant els caps de setmana i s’allargarà fins a mitjan de desembre. En total, se’n beneficiaran vuit infants amb la possibilitat d’ampliar aquesta xifra.
Dades per a la reflexió
Un dels darrers estudis realitzats per la Creu Roja sobre dones víctimes de violència de gènere, concretament a usuàries del servei Atenpro (d’implantació també a Creu Roja Sabadell), concloïa que el 65,1% dels seus fills i filles havia patit insults i menyspreus, el 64,1% intimidacions i el 59,2% havia viscut amenaces verbals. A més, una de cada dues dones (50,7%) manifestava que les seves filles i fills havien presenciat moments en els quals les lesionaven i el 43,6% dels infants havien patit també lesions.