Creu Roja Sabadell porta un any més als centres educatius de Sabadell una activitat de sensibilització i reflexió al voltant dels valors de la solidaritat i la convivència. Es tracta del taller que porta per nom “En temps de crisi, el valor de les persones” i està pensat per l’alumnat de cicle mitjà i superior d’educació primària. L’activitat està dinamitzada per l’equip de voluntariat de cooperació, així com un tècnic de Creu Roja Sabadell.
“En temps de crisi, el valor de les persones” consisteix en una activitat de participació activa que a partir de deu figuretes promou la implicació mitjançant la paraula, les accions i la responsabilitat dels participants per a transformar la realitat propera de la seva comunitat, barri o ciutat. Els objectius finals són conèixer les diferents situacions de vulnerabilitat que pateixen les persones, així com identificar les accions de solidaritat que existeixen per donar resposta a aquestes vulnerabilitats. L’acció també inclou un taulell de joc compartit per diferents grups d’alumnes i que connecta personatges ficticis que es necessiten els uns dels altres per fer vida comunitària.
L’activitat s’emmarca dins del Ciutat i Escola que impulsa l’Ajuntament de Sabadell i se celebra de manera gratuïta als centres educatius que hi han mostrat interès. “En temps de crisi, el valor de les persones” té una durada aproximada d’una hora.