Creu Roja constata les barreres a les quals s’enfronten les persones majors de 45 anys a l’hora de trobar una feina.
Creu Roja, en col·laboració amb el Fons Social Europeu i el Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social, llancen per segon any consecutiu el programa + 45: Recolzament Ocupació per donar suport a la formació i la inserció laboral de les persones que formen part d’aquest col·lectiu.
Es desenvolupen diferents iniciatives per donar suport i reforçar les capacitats i competències dels i de les participants. L’orientació laboral, l’activació per a l’ocupació i la formació amb pràctiques són els eixos principals per a poder retornar al mercat de treball. Aquest any 2017 hem apostat per la realització especialitzada en Logística amb obtenció del carnet de conducció de carretons elevadors, el suport en el procés de recerca de feina i el desenvolupament de competències, tot amb l’objectiu que permetin les persones tornar a treballar en les millors condicions.
L’apoderament de la persona mitjançant la formació i el desenvolupament permeten fer front un accés al mercat laboral on l’edat, l’escletxa digital o els prejudicis es posen per davant de l’experiència, la capacitat d’adaptació o les ganes de treballar.
«Quan busques feina amb més de 45 anys, tens tota l’experiència, però necessites que confiïn en tu. A Creu Roja donem suport a les persones amb orientació i formació, però també els ajudem que assoleixin el més important: confiança perquè tornin a creure en si mateixes», assenyala Maika Sánchez, responsable del Plan de Empleo de Creu Roja Espanyola.
L’any 2016 més de 90 persones aturades majors de 45 anys han participat en el projecte +45 de suport a l’ocupació, en la que es van realitzar accions d’orientació laboral, activació i requalificació, aconseguint un 65% d’inserció.
Per la innovació social, des de Creu Roja s’ha posat en marxa una nova iniciativa intergeneracional anomenada EntreEdades, que promou la col·laboració entre joves i majors de 45 anys on aportar i compartir les seves experiències o coneixements mútuament, així com conèixer noves eines útils a l’hora de buscar feina. A Sabadell vam poder gaudir d’aquesta experiència gràcies a la participació de persones voluntàries menors de 30 anys que estaven en procés de recerca de feina, on van poder compartir reptes, experiències i oportunitats que es trobaven en el seu dia a dia.
Creu Roja porta a terme bona part d’aquestes iniciatives en col·laboració amb el Fons Social Europeu i el Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social, a través de la seva participació en els Programes Operatius d’Inclusió Social i de l’Economia Social (poises) per al període 2016-2020.